Notice: Undefined variable: autoLoad in /home/turayan/domains/turaya.nl/public_html/application/Bootstrap.php on line 27
Turaya
 

Wat is het effect

Effect tandwielWat is het directe effect

  • Individueel: De medewerker krijgt inzicht in zijn eigen (kern)waarden, de verhouding tot elkaar (praktisch bij coaching). Kennis van zijn taal voorkeur. Ook het persoonlijk leiderschap potentieel wordt in beeld gebracht.
  • Team: Waarden systemen zijn zeer geschikt voor teambuilding en/of voor het versterken van het (project)team. Naast de eigen waarden krijgt men inzicht in de teamwaarden en hoe je deze in combinatie met de eigen waarden kan inzetten. Interessant als de leeftijdverschillen tussen medewerkers relatief groot is.
  • Organisatie: Management krijgt grote kennis van de betekenis van de geselecteerde waarden en hoe deze effectief in te zetten. Zowel intern als extern. Ook krijgt men inzicht of er een match is tussen de waarden van de missie/visie en de cultuur van de organisatie.
  • Als de waarden van medewerkers en van de organisatie in lijn zijn, zal de betrokkenheid toenemen.
  • Klanten: Worden 55% beter begrepen door waardengerichte organisaties.

 

Wat is het indirecte effect

  • Waarden systemen geven inzicht in de vitaliteit en dynamiek van de medewerker, team, afdeling in relatie tot de organisatie.
  • Waarden systemen brengen synergie tussen werknemers en management teams, wat zich in meer tevreden klanten zal uitdrukken.
  • Waarden systemen kunnen helpen om het plezier in en op het werk te vergroten. Dit heeft effect op de medewerkers en komt tot uitdrukking in minder ziekteverzuim en meer betrokkenheid naar de organisatie.
  • Vooral innovatie krijgt een enorme opleving als er binnen en tussen de verschillende bedrijfsdisciplines synergie en vertrouwen ontstaat. Hierdoor stroomt informatie makkelijker “bottom-up” en visa versa. Dit geldt ook voor uw (potentiële) partners.
  • Medewerkers, partners, leveranciers, klanten spreken ‘dezelfde taal’ als hun waarden deels overeenkomen. Belangrijk voor de 'Customer Experience' (Relatie Management). Acquisities hebben meer succes als de waarden worden herkend en men daarop kan aansluiten.
  • Waardenbewust werken overstijgt de verschillen tussen mening, religie, politiek en cultuur.

 

Waarden liggen aan de basis van een missie, van branding en aan de taal van medewerkers. Het is een innovatieve wijze om inzicht te krijgen in de actuele status van de organisatie en hoe ze zich kan ontwikkelen en/of heeft ontwikkeld.

Ook ten aanzien van haar vestigingen in het buitenland, dochter organisaties, klanten en leveranciers.

 

Nieuwsgierig?

Wil je weten hoe je ook waardenbewust kan werken?
Bel 06 26 708 627

Of maak gebruik van ons contactformulier.

Contact

+31 626 708 627
info@turaya.eu